För att du är värd vartenda ord

In Uncategorized on October 12, 2009 at 16:56

takemefar

Jag vill skriva hundratals historier om dig.

Mina ord faller ned på pappret så som snön faller till marken en kall decemberdag. Knastrande.

Jag skriver och skriver, får inget annat gjort. Jag har ägnat all min tid till det här skrivandet om dig.

Jag skriver hundra sidor, suddar ut igen.
Det är inte bra nog. Du är värd mer än de orden.

Om jag kunde, skulle jag arrangera högläsning inför hela världen. Jag skulle läsa högt och stolt. Mening efter mening, sida efter sida.

Jag vill skriva hundratals historier om dig.

Berätta för hela världen. Visa hela världen.

Högläsning för alla i hela världen, då jag berättar om hur stolt jag faktiskt är.

Stolt över dig.

Jag vill skriva hundratals historier om dig, för att du är så jävla bra.

Leave a Reply

